سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، رییس جمهورکرزی ضمن تقبیح عملکردهای برخی از مؤسسات خارجی درزمینه ترویج دین مسیحیت میان جوانان افغان، خواستارپیگیری جدی این قضیه گردید.

وحید عمر، سخنگوی رییس جمهور درنشست خبری روز سه شنبه خود گفت، باتوجه به اعتراضاتی که درچند روزاخیر، درخصوص ترویج دین مسیحیت ازطرف تعدادی ازموسسات خارجی صورت گرفت، رییس جمهورخواهان تحقیق و بررسی موضوع شد.

وی خاطرنشان ساخت که رییس جمهورخود شخصا این مسئله را دنبال خواهدکرد.

رییس جمهور به ریاست امنیت ملی وقوماندانی امنیه کابل دستورداده تاجزییات این قضیه را دنبال وعاملان دخیل در موضوع را بازداشت وبه دادستانی معرفی نمایند.

دولت افغانستان این عمل را زیرپاگذاشتن شئونات دینی واعتقادی مردم افغانستان ازجانب برخی موسسات خارجی می داند وبه شدت آن را تقبیح می کند.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری، مطابق قانون جمهوری اسلامی افغانستان، فعالیت های موسسات وارگان های خارجی باید درچوکات تعیین شده ،تنظیم و در مغایرت بافرهنگ وباورهای مردم افغانستان نباشد.

گفتنی است که اخیرا دریکی ازتلویزیون های خصوصی کابل، تصاویری به نشررسید که درآن یک عده افراد با انجام غسل تعمید، آدابی که به وسیله آن اشخاص رسما به دین مسیحیت درمی آیند توسط افرادی که به نظرمی رسید خارجی باشند به دین مسیحیت می پیوستند.

دراین برنامه نام موسساتی که اقدام به چنین اعمالی می نمایند بازگو شد و دولت متهم به بی توجهی دراین زمینه گردید.

این درحالی است که دانشگاه کابل نیز روز دوشنبه شاهد مظاهره خودجوش هزاران تن ازدانشجویان بود که ازدولت می خواستند ازادامه کاراین موسسات جلوگیری به عمل آید.

مجلس نمایندگان نیز ضمن محکوم کردن این رویداد از خواهان رسیدگی هر چه عاجلتر به این موضوع از سوی نهادهای امنیتی شد.

در پیوند با این قضیه، وزارت اقتصاد فعالیتهای دو نهاد خیریه را که گفته می شود در ترویج دین مسیحیت در کابل کار مینمودند، به حالت تعلیق در آورده است.



نوشته شده در  چهارشنبه 89/3/12ساعت  1:23 عصر  توسط محمد جعفری نیا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نهاد های تبایغ مسحیت مسدود شود
واکنش رئیس جمهور افغانستان به تریج مسیحیت در این کشور
واکنش پارلمان افغانستان به تر ویج مسحیت
محکومیت تبلیغ مسیحیت در کابل
پیام حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی در باره حوادث اخیر افغانستا
[عناوین آرشیوشده]