سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، مجلس نمایندگان درپی مشاهد? فیلم مستند مبنی بر دعوت شماری از افغانها به مسیحیت ، از نهاد های امنیتی کشور خواست تا در این مورد تحقیقاتی انجام داده، گزارش ارائه نمایند.

گفتنی است که در جلس? عمومی پارلمان به ریاست محمد یونس قانونی ،تصاویر نشرشده از طریق تلویزیون نورین به نمایش گذاشته شد و اعضای جلسه با اظهار تأثر وتأسف این وضیعت را غیر قابل تحمل دانسته ، خواهان مسدود شدن مؤسساتی شدند که دست به تبلیغ مسیحیت در کشور می زنند.

بسیاری از اعضای پارلمان خواستند تا این اشخاص به زودی شناسایی شده و در محضر عام به دار آویخته شوند. اما پس از بحث های طولانی و ارائه نظریات مختلف نمایندگان مردم، محمد یونس قانونی رییس پارلمان گفت، این موضوع ایجاب تحقیقات گسترده را می کند و قبل از آن نباید در این مورد تصمیم گرفته شود.

آقای قانونی به نهاد های امنیتی و قضایی کشور وظیفه سپرد تا این موضوع را به صورت درست ریشه یابی کرده و نتایج آن را به نمایندگان مردم گزارش دهند. وی همچنین افزود ؛ باید به مقامات دادستانی، وزارت داخله و ریاست امنیت ملی وقت داده شود تا مجموع اسناد خود را در ارتباط با این فیلم مستند که در تلویزیون نورین نمایش داده شده است حاضر کنند.

در همین حال حاجی محمد محقق، رییس کمیسیون امور دینی، فرهنگی ، معارف و تحصیلات عالی پارلمان چند چیز را دلیل اصلی گرایش مردم به دین مسیحیت عنوان کرد . به باور وی عامل اصلی جنگ است که از 30 سال بدینسو در کشور دوام دارد . فقر و تنگ دستی نیز از دیگر دلایلی است که مردم برای بدست اوردن یک لقمه نان دست به این کار می زنند و گمراه می شوند و بعضی ها بخاطر بدست اوردن کیس پناهندگی و ویزای کشورهای غربی هم به این کار دست می زنند.

آقای محقق همچنین خواهان شناسایی عاجل موسسات خارجی که این برنامه تبلیغ مسیحیت را پیش می برن شد و تأکید کرد که باید از آنها از افغانستان اخراج شوند و بعد از این وزارت اقتصاد در ثبت موسسات غیر دولتی خارجی دقت لازم را به خرج دهد.

گفتنی است که اخیرا فیلم مستندی از طریق تلویزیون خصوصی نورین در کابل منتشر شد که در آن نشان داده می شود که شماری از افغان ها به دین مسیحیت گرایش پیدا کرده اند.

به دنبال نشر ان واکنشهای زیادی صورت گرفت و از ان جمله این که روز یکشنبه محصلین کابل طی راهپیمایی خودجوش تبلیغات دین مسحیت را که در اثر آن تعدادی از افغانها به آن رو آورده بودند،تقبیح کردند.

آنها در این مظاهره اعلام کردند که می خواهند از حق و اسلامیت خود دفاع کنند و هیچگاه نخواهند گذاشت آسیبی متوجه اسلام و مسلمین شود.

گفتنی است که در پایان مظاهره یک قعطنامه شش ماده ای به نشر رسید که در آن چنین گفته شده است،افغانستان یک کشور اسلامی بوده ومردم آن پابند به شعایر اسلامی اند بنآ نشر وپخش هیچ یک از ادیان را در بین سرزمین تحمل نداریم،باید هر چه زودتر جلو این اعمال خلاف اسلام گرفته شود .

این تظاهر کنندگان از رییس جمهور،پارلمان وارگانهای قضایی وعدلی خواستند تا این هجوم گستاخانه را برسرزمین اسلامی تحمل نکنند.

نوشته شده در  چهارشنبه 89/3/12ساعت  1:10 عصر  توسط محمد جعفری نیا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نهاد های تبایغ مسحیت مسدود شود
واکنش رئیس جمهور افغانستان به تریج مسیحیت در این کشور
واکنش پارلمان افغانستان به تر ویج مسحیت
محکومیت تبلیغ مسیحیت در کابل
پیام حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی در باره حوادث اخیر افغانستا
[عناوین آرشیوشده]